Connect with us

Gündem

“Bu ülkeyi asgari ücretliler ve kamu çalışanları değil, emeğin hakkına göz dikenler bu noktaya getirdi”

-

-

Hür-İş Federasyonu Başkanı Ahmet Serdaroğlu, “Bu ülkeyi asgari ücretliler ve kamu çalışanları değil, vergi kaçıranlar, emeğin hakkına göz dikenler bu noktaya getirdi” dedi.

İşverenler Sendikası Başkanı Metin Arhun’u eleştiren Serdaroğlu, şu ifadeleri kullandı:
İşverenler Sendikası Başkanlığı koltuğunda oturan Sayın Metin Arhun’un yaptığı son açıklamaları hayretle ve büyük bir tepkiyle izledik.
Öncelikle şunu açıkça ifade etmek isterim ki; Sayın Arhun, her ne kadar İşverenler Sendikası Başkanı sıfatını taşısa da, bugün birçok işvereni temsil etmediği ortadadır. Çünkü bizatihi iş dünyasının içinden birçok işveren, Sayın Arhun’un kendilerini temsil etmediğini yüksek sesle dile getirmektedir. Bunun nedeni de açıktır. Kendi sektöründe ve iş dünyasında adil rekabet koşullarının oluşmasına dahi katkı koyamayanların, bugün çıkıp tüm işverenler adına konuşması kabul edilemez.
Sayın Arhun, ülkenin ekonomik sorunlarının sebebi olarak kamu çalışanlarının maaşlarını göstermeye çalışmaktadır. Bu söylem gerçekleri çarpıtmaktan başka bir şey değildiBu ülkenin bugün yaşadığı mali sıkıntıların temel nedenlerinden biri, büyük sermayeden etkin ve adil vergi toplanamamasıdır. Yıllardır servet vergisinden kaçınılması, vergi adaletinin sağlanamaması ve bazı çevrelerin ekonomik sistemden orantısız şekilde faydalanmasıdır. Bunun bedelini ise emekçiler, asgari ücretliler ve dar gelirli vatandaşlar ödemektedir.
Sayın Arhun’un “Asgari ücret 600 Sterlin’den 900 Sterlin’in üzerine çıkınca ip koptu” şeklindeki açıklaması, emeğin değerine bakış açısını ortaya koymaktadır.
Asıl kopan ip, asgari ücretin yükselmesiyle değil; yıllardır kurulan adaletsiz ekonomik düzenle kopmuştur.
Bu ülkede çalışanların insanca yaşayabilecek bir ücret talep etmesi suç değildir. Suç olan, her zam döneminde emekçilerin cebine girecek üç kuruşa göz dikmek ve bunu engellemek için kamuoyunu yanıltmaya çalışmaktır.
Ne zaman asgari ücret görüşmeleri başlasa, Sayın Arhun bir aktör gibi sahneye çıkmakta, çalışanların maaş artışlarını hedef alan açıklamalar yapmaktadır. Hayat pahalılığı altında ezilen insanların ücretlerine yapılacak düzenlemeleri engellemek için algı operasyonları yürütmektedir.
Ancak unutulmamalıdır ki mesele yalnızca Sayın Arhun değildir.
Asıl sorumluluk, bu anlayışa teslim olan ve çalışanları korumak yerine sermayenin taleplerini öncelikle ele alan hükümetlerdedir. Asıl sorumluluk, hayat pahalılığının altında kalan asgari ücretleri onaylayan Çalışma Bakanlıklarındadır.
Buradan Sayın Metin Arhun’a açıkça soruyorum:
Türk gazına zam yapılırken neredeydiniz?
Elektriğe yüzde 22 zam yapılırken neden tek bir açıklama yapmadınız?Akaryakıt fiyatları artarken neden sessiz kaldınız?
Vatandaşın mutfak masrafı katlanırken neden ortaya çıkmadınız?
İşverenlerin maliyetlerini etkileyen enerji zamları karşısında neden aynı sertliği göstermediniz?
Ne hikmetse konu asgari ücret olunca ortaya çıkıyor, çalışanların maaşlarını hedef alan açıklamalar yapıyorsunuz.
Bir de utanmadan Avrupa ile kıyaslama yapıyorsunuz.
Madem Avrupa örnek gösteriliyor, o halde sadece gelirleri değil giderleri de konuşalım.
Avrupa’da yaşayan bir insanın sağlık harcamaları nedir?
Eğitim giderleri nedir?
Ulaşım maliyetleri nedir?
İletişim giderleri nedir?
Akaryakıt ve temel tüketim harcamaları nedir?
Sosyal yaşam ve tatil olanakları nedir?
Bunları konuşmadan yalnızca maaş rakamları üzerinden algı yaratmaya çalışmak samimiyetsizliktir.
Daha da vahimi, bugün kamu çalışanlarının maaşlarını eleştirenlerin önemli bir bölümü, yıllardır bu düzenin nimetlerinden faydalanan çevrelerdir.
Hür-İş Federasyonu olarak açıkça ifade ediyoruz:
Bu ülkenin emekçilerini günah keçisi ilan etmenize izin vermeyeceğiz.
Asgari ücretlinin ekmeğine göz dikmenize izin vermeyeceğiz.
Kamu çalışanlarını hedef göstermeye devam etmenize izin vermeyeceğiz.
Gerçekleri çarpıtanlara karşı mücadelemizi kararlılıkla sürdüreceğiz.
Ve unutulmasın…
Bu halkı görmezden gelenler, günü geldiğinde halk tarafından da görmezden gelinecektir.
Çalışanların sesine kulak tıkayanlar, sandık günü geldiğinde bunun cevabını alacaktır.”

Gündem

KKTC Kahramanmaraşlılar Derneği bir yıldır her derde derman olmaya koşuyor

-

-

-

KKTC Kahramanmaraşlılar Yardımlaşma ve Dayanışma Derneği, kuruluşunun birinci yılını kutluyor.

KKTC Kahramanmaraşlılar Yardımlaşma ve Dayanışma Derneği Başkanı Ahmet Çetin, derneğin birinci yıldönümü nedeniyle yaptığı açıklamada,  kuruluş amaçlarını, “KKTC’nin tanıtılması, geliştirilmesi ve güçlendirilmesi” olarak özetlerken, ülkede yaşayan Kahramanmaraşlıların bir araya gelerek kültürlerini Kıbrıs Türk kültürüyle kaynaştırmak istediklerini ifade etti.

Bir yıl içinde ülke çapında 250 üyeye ulaştıklarını ifade eden Başkan Ahmet Çetin, önümüzdeki yıl içinde üye sayısını bine ulaştırmayı hedeflediklerini kaydetti.

Geçtiğimiz bir yıl içinde yaptıkları faaliyetleri de anlatan Ahmet Çetin, “Güzelyurt Festival alanında vatandaşlarımızla birlikte dayanışma içinde bir araya geldik. İhtiyaçlı ailelerin yardımına koştuk. Hayırsever işadamlarını yardıma muhtaç ailelerle buluşturduk. Geçtiğimiz Ramazan ayında yüzlerce gıda paketini ihtiyaç sahibi vatandaşlara ulaştırdık. Bazı üyelerimizin ihtiyaç duyduğu ev araç ve gereçlerini temin etme konusunda de destek sağladık.” dedi

Derneğin güçlendirilmesi için faaliyetlerini sürdürdüklerini ifade eden Ahmet Çetin, “Başta Kahramanmaraşlı hemşehrilerimiz olmak üzere herkesi derneğimiz çatısı altında bu ülkeye hizmet etmeye davet ediyoruz.” diye konuştu.

Devamını Oku

Gündem

Online casinolar ekonomiyi tehdit ediyor

-

-

-

Ada TV’ye konuk olan Merit Otelleri Dijital Pazarlama Direktörü Aziz Korkmaz, Emrah Adaklı’nın sorularını yanıtladı. Milyonlarca dolar yatırım yapan otel ve casinoların başındaki en büyük sorunun online casinolar olduğunu vurgulayan Aziz Korkmaz, “Bu çeteler önemli markaların ismini taklit ederek piyasaya giriyor. Bu işin önüne geçilmeli. Bir tarafta bir otel, binlerce adam çalıştırıyor. İnşat yapıyor, izinler alıyor. Büyük bir külfet. Diğer tarafta üç beş kişiyle kurulan bir aplikasyon var. Yarım saatte açıyorlar. Bu online casinolar ekonomiyi doğrudan tehdit eder hale geldi. Olacak iş mi? Bir an önce devlet bunlara önlem alınmalı” diye tepki gösterdi. 

Devamını Oku

Gündem

“Romantik hayal dünyasında, ütopyada yaşayan bir cumhurbaşkanımız var!..”

-

-

-

Dışişleri Bakanı Tahsin Ertuğruloğlu, Nupelda Karabuğday’ın Ada TV’de hazırlayıp sunduğu “Günaydın Ada” programında Kıbrıs sorununa ilişkin çarpıcı açıklamalarda bulundu. Kıbrıs konusunda geçmişte yaşananları ileri yaştaki insanların çok iyi bildiğini kaydeden Ertuğruloğlu, genç nesillerin ise Avrupa Birliği üzerinden etkilenmeye çalışıldığını kaydetti. Burslar ve çeşitli fonlar üzerinden yürütülen politikaları eleştiren Ertuğruloğlu, “En büyük kötülüğü Avrupa Birliği yaptı” dedi.

KIBRIS TÜRKÜNE ZAMAN KAYBETTİRİLİYOR

Cumhurbaşkanı’nın Kıbrıs politikasına ilişkin de değerlendirmelerde bulunan Ertuğruloğlu, “Romantik hayal dünyasında, ütopyada gibi hareket eden bir cumhurbaşkanımız var. İyi bir insan ancak Kıbrıs konusunda yanlış yerden gidiyor. Kıbrıs Türküne statü ve zaman kaybettiriyor” ifadelerini kullandı. Türk tarafının temel politikasının devletin egemen eşitliğinin kabul edilmesini sağlamak olduğunu belirten Ertuğruloğlu, siyasi eşitliğinin bir anlamı olması için egemen eşitlik olması gerektiğini söyledi.

Devamını Oku

Öne Çıkan Haberler

Copyright © 2022 KKTCgündem. künye