Connect with us

Gündem

“Maaşlara yüzde 52 zam yok, kamuoyu yanıltılmasın!..”

-

-

Yaptıkları toplantının ardından kamuda örgütlü sendikalar adına ortak açıklamada bulunan Hür-İş Federasyonu ve Kamu-İş Başkanı Ahmet Serdaroğlu, “Maaşlara yüzde 52 zam yok, kamuoyu yanıltılmasın!” dedi.

Kamuda örgütlü sendikalar adına açıklama yapan Hür İşçi Sendikaları (Hür-İş) Federasyonu ve Kamu İşçileri Sendikası (Kamu-İş) Genel Başkanı Ahmet Serdaroğlu, Başbakan Ünal Üstel’in yaptığı açıklamayla vergi matrahlarında yapılan düzenlemenin, kamuda çalışanların maaşlarına yüzde 43 ile yüzde 52 arasında net zam olarak yansıtıldığını belirterek, “Bu doğru değil, kamuoyunu yanıltılmasın” dedi.

Serdaroğlu, şunları kaydetti:

“Başbakan’ın yaptığı ‘maaşlara yüzde 52’ye varan net artış olacak’ açıklamasını kamuoyunu yanıltma olarak değerlendiriyoruz.  Bunun adı artış değildir. Yapılan artış, hayat pahalılığı oranında yani yüzde 37.75’tir. Diğer yandan maaşlarda yaşanacak yükselme, çalışanların aylardır geçmişte ödediği yüksek vergilerin alınmamasından ibarettir.

Kamuoyu hatırlayacaktır. Aylar önce bir mücadele başlatmıştık.  En son yüzde 56.76 hayat pahalılığı artışının ardından en az maaş alanlar da dahil olmak üzere tüm çalışanlar en yüksek vergi dilimine tabi olmuştu. Aylardır da bu uygulama devam ediyordu. Şu anda yapılan ve adına artış denilen uygulama  kendi maaşından ödediği vergiyi artık yüksek ödememesinden ibarettir.

Hükümet aylardır haksız yere aldığı vergiyi alamayacağından bunu artış olarak niteliyorlar.  Bu artış değildir. Sendikalarımızın Başbakan ile yaptıkları protokolden dolayı yapılan vergi düzenlemeleridir.

Kaldı ki hükümet ile sendikalar arasında bu vergi düzenlemelerinde oransal olarak henüz bir uzlaşı da sağlanmamış, sendikalarla bu konuda görüşülmemiştir.

Dolayısıyla sendikaların onayı alınmadan yapılan bu açıklama antidemokratik bir tutumdur. Bunun önce sendikalarla görüşülmesi gerekir. 

Bu düzenlemeler günü geçiştirmek adına yapılmamalı, 6 ay sonra oluşacak hayat pahalılığı da göz önünde bulundurulmalıdır.

Hükümetin kamuda örgütlü sendikalar ile yaptığı protokole sadık kalması gerekir.  Protokolde sadece vergi dilimleri ve kişisel muafiyetlerin düzenlenmesi yoktu. Aynı zamanda Göç Yasası’na tabi olan çalışanlarla üst baremler arasındaki makasın giderilmesi gerekiyordu. Bunun için ek artış talep etmiştik. Bu da konuşulmalı. Kamuda örgütlü sendikalar olarak bizler attığımız imzaların arkasındayız.

Hükümetten de beklentimiz bu protokolün gereği yerine getirmesi ve attığı imzanın arkasına olmasıdır.  Bunun için derhal Maliye Bakanlığı’nda bir toplantı gerçekleştirilerek sendikalarımızın görüşünün  alınmasını talep ediyoruz…”

Gündem

KKTC Kahramanmaraşlılar Derneği bir yıldır her derde derman olmaya koşuyor

-

-

-

KKTC Kahramanmaraşlılar Yardımlaşma ve Dayanışma Derneği, kuruluşunun birinci yılını kutluyor.

KKTC Kahramanmaraşlılar Yardımlaşma ve Dayanışma Derneği Başkanı Ahmet Çetin, derneğin birinci yıldönümü nedeniyle yaptığı açıklamada,  kuruluş amaçlarını, “KKTC’nin tanıtılması, geliştirilmesi ve güçlendirilmesi” olarak özetlerken, ülkede yaşayan Kahramanmaraşlıların bir araya gelerek kültürlerini Kıbrıs Türk kültürüyle kaynaştırmak istediklerini ifade etti.

Bir yıl içinde ülke çapında 250 üyeye ulaştıklarını ifade eden Başkan Ahmet Çetin, önümüzdeki yıl içinde üye sayısını bine ulaştırmayı hedeflediklerini kaydetti.

Geçtiğimiz bir yıl içinde yaptıkları faaliyetleri de anlatan Ahmet Çetin, “Güzelyurt Festival alanında vatandaşlarımızla birlikte dayanışma içinde bir araya geldik. İhtiyaçlı ailelerin yardımına koştuk. Hayırsever işadamlarını yardıma muhtaç ailelerle buluşturduk. Geçtiğimiz Ramazan ayında yüzlerce gıda paketini ihtiyaç sahibi vatandaşlara ulaştırdık. Bazı üyelerimizin ihtiyaç duyduğu ev araç ve gereçlerini temin etme konusunda de destek sağladık.” dedi

Derneğin güçlendirilmesi için faaliyetlerini sürdürdüklerini ifade eden Ahmet Çetin, “Başta Kahramanmaraşlı hemşehrilerimiz olmak üzere herkesi derneğimiz çatısı altında bu ülkeye hizmet etmeye davet ediyoruz.” diye konuştu.

Devamını Oku

Gündem

Online casinolar ekonomiyi tehdit ediyor

-

-

-

Ada TV’ye konuk olan Merit Otelleri Dijital Pazarlama Direktörü Aziz Korkmaz, Emrah Adaklı’nın sorularını yanıtladı. Milyonlarca dolar yatırım yapan otel ve casinoların başındaki en büyük sorunun online casinolar olduğunu vurgulayan Aziz Korkmaz, “Bu çeteler önemli markaların ismini taklit ederek piyasaya giriyor. Bu işin önüne geçilmeli. Bir tarafta bir otel, binlerce adam çalıştırıyor. İnşat yapıyor, izinler alıyor. Büyük bir külfet. Diğer tarafta üç beş kişiyle kurulan bir aplikasyon var. Yarım saatte açıyorlar. Bu online casinolar ekonomiyi doğrudan tehdit eder hale geldi. Olacak iş mi? Bir an önce devlet bunlara önlem alınmalı” diye tepki gösterdi. 

Devamını Oku

Gündem

“Romantik hayal dünyasında, ütopyada yaşayan bir cumhurbaşkanımız var!..”

-

-

-

Dışişleri Bakanı Tahsin Ertuğruloğlu, Nupelda Karabuğday’ın Ada TV’de hazırlayıp sunduğu “Günaydın Ada” programında Kıbrıs sorununa ilişkin çarpıcı açıklamalarda bulundu. Kıbrıs konusunda geçmişte yaşananları ileri yaştaki insanların çok iyi bildiğini kaydeden Ertuğruloğlu, genç nesillerin ise Avrupa Birliği üzerinden etkilenmeye çalışıldığını kaydetti. Burslar ve çeşitli fonlar üzerinden yürütülen politikaları eleştiren Ertuğruloğlu, “En büyük kötülüğü Avrupa Birliği yaptı” dedi.

KIBRIS TÜRKÜNE ZAMAN KAYBETTİRİLİYOR

Cumhurbaşkanı’nın Kıbrıs politikasına ilişkin de değerlendirmelerde bulunan Ertuğruloğlu, “Romantik hayal dünyasında, ütopyada gibi hareket eden bir cumhurbaşkanımız var. İyi bir insan ancak Kıbrıs konusunda yanlış yerden gidiyor. Kıbrıs Türküne statü ve zaman kaybettiriyor” ifadelerini kullandı. Türk tarafının temel politikasının devletin egemen eşitliğinin kabul edilmesini sağlamak olduğunu belirten Ertuğruloğlu, siyasi eşitliğinin bir anlamı olması için egemen eşitlik olması gerektiğini söyledi.

Devamını Oku

Öne Çıkan Haberler

Copyright © 2022 KKTCgündem. künye